Okuma Şenliği Kış 2013

pinucciasbooks52013 yazında Pinuccia‘nın düzenledigi Okuma Senligine katılmıs, hem eglenmis,motive olmus hem de bu etkinlik sayesinde uzunca bir süre okumadan bekletecegim kitapları okuma fırsatı bulmustum. O her geçen gün sonsuza biraz daha yakınsayan ‘okunacaklar’ listemi bir nebze olsun rahatlatmıstım. Müjde! Okuma Senligi Kıs 2013 basladı! Sınavlar biter bitmez de listemi hazırlamaya koyuldum.

Aslında bu blogun var olmasının sebebi de büyük oranda Pinuccia’nın Okuma Senligi. Blog hiç bana göre birsey degil. Baktım, blog aleminde böyle keyifli seyler dönüyor, ben katılmak istiyorum, ama bir blogum yok. Yaz etkinligine blogsuz katılımcı olarak katılmıstım bundan ötürü. Sonrasında Eylül’de Readathon’a katıldım, yine blog yok. Diger yandan, baktım birkaç sene öncesinde okudugum bir kitaba dair hicbirsey hatırlamıyorum, biri kitap ne hakkında diye sorsa cevap veremiyorum, o derece unutuyorum. Benim basım kel mi diyerek blog acmaya karar verdim. Böylece hem etkinliklere daha verimli katılım saglayabilecek hem de blog sayesinde okuduklarımın en azından kabasını hatırlayabilecegim. 1 tas 2 kus.

Gelelim benim listeye;

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.
Cennetin Dogusu/ John Steinbeck/ Altın Kitaplar/ 590 sayfa
Benimki 1982 basımı,sahaftan. Suan Remzi Kitabevinden çıkıyor sanırım, ama benimki Altın Kitaplar,yanlıslık yok. Bu.

2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
Artemio Cruz’un ölümü/ Carlos Fuentes/ Sander Yayınları/ 335sayfa
Bunu da Beyoglu Sahaf Festivali’nden almıstım. 1981 basımı.

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
Kedi Besigi/ Kurt Vonnegut/ Dost Kitabevi/ 271sayfa

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
Foucault Sarkacı/ Umberto Eco/ Can Yayınları/ 648sayfa

5. Kategori (15 puan):Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Körlük/ Jose Saramago/ Can Yayınları/ 290sayfa

6. Kategori (15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.
Kaplumbagalar / Fakir Baykurt / Literatür Yayıncılık /368 sayfa

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Gelisin Bilmecesi / V.S.Naipaul / Can Yayınları / 440sayfa (Trinidad&Tobago)

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
Tess / Thomas Hardy / Altın Kitaplar / 396 sayfa
Bu da sahaftan, 1982 basımı.

9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.
Ugultulu Tepeler / Emily Bronte / Can Yayınları / 416sayfa
Ben de kıs izlenimi uyandırdı adı, ama bir tek bende uyandırdıysa degistiririm.

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
The Handmaid’s Tale / Margaret Atwood / Vintage Books / 307sayfa
2006’da Texas’da müstehcen ve Hristiyanları kırıcı bulundugu icin yasaklanmıs.

11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.
Atatürk-Bir Milletin yeniden dogusu / Lord Kinross / Altın Kitaplar / 592sayfa

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını veya romanını okuyanlara. [Bu kategoride kitap bulmada sıkıntı çeken çok olduğundan biraz esnettim kategoriyi]
Hayalet Yazılar / David Mitchell / Dogan Kitap / 418sayfa

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.
Baskaldıran Kursunkalem / Ferhan Sensoy / Ortaoyuncular Yayınları / 540sayfa
Yaz okuma senliginde bu kitaptan daha eski dönemi anlatan Kalemimin sapını gülle donattım’ı okumus ve bayılmıstım. Ses Tiyatrsosundan aldım, Ferhangi Seyler’i izledikten sonra imzalattım. Mis.

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
Kokain Geceleri /  J.G. Ballard / Ayrıntı Yayınları 309sayfa
1996 yılı

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.
Yaz Senliginde Hobbit ve Silmarillion’u okumustum. Artık LOTR’a hazırım.
Yüzüklerin Efendisi I-Yüzük Kardesligi / J.R.R. Tolkien / Metis Yayıncılık / 486sayfa
Yüzüklerin Efendisi II-Iki Kule / J.R.R. Tolkien / Metis Yayıncılık / 405sayfa
Yüzüklerin Efendisi III-Kralın Dönüsü / J.R.R. Tolkien / Metis Yayıncılık / 400sayfa

2 kitap dısındakilerin hepsi elimde mevcut. Olmayanları da bir ara tedarik ederim. Yarın kitap fuarına gitme planım vardı zaten. Evet, cok büyük ihtimal hepsini bitiremeyecegim. Ödevdi,projeydi,tezdi derken cok fazla edebiyat-dısı okuma yapmam gereken bir dönemdeyim. Bakalım, deneyelim görelim…

2 thoughts on “Okuma Şenliği Kış 2013

    • Sabırsızlıkla bekliyordum haberini aldıgımdan beri.
      Blogun akibeti,ömrü ne olur bilemiyorum. Ama mesela Gün olur asra bedel ve Anadolu Notları’ndan dolayı biliyorum ki, blog yazısı yazmak icin kitap hakkında daha fazla düsünüyor insan ve o kitaplardan daha fazla sey aklında kalıyor. Güzel sey, boslamamak lazım.
      Tesekkürler bu etkinligi düzenlediginiz icin.

Bir Cevap Yazın

