Bahar Okuma Şenliği 2014

okumasenligibahar2014_2Veee Bahar Okuma Senligi basladı! Daha Kıs yeni bitmisken hic bu kadar çabuk beklemiyordum. Fena mı oldu? Süper oldu.

Okuma Senligi demek; kitaplıktaki kitapları açıp karıstırmak, bilumum kitap satıs sitelerinde saatler geçirmek, liste üstüne liste hazırlamak sonra hazırlanmısları begenmeyip yenisini hazırlamak demek. Ben de etkinligin basladıgını geç ögrendigimden, bu acayip zevkli süreci anca bitirip listemi anca hazırlayabildim.

Daha önceki senliklerden biliyorum ki, ilk listeye sadık kalmakta zorluk çekiyorum ve kategorilerin bir kısmı için seçtigim kitapları degistiriyorum. Bu sefer listede seçtigim kitaplara sadık kalmaya çalısacagım. Çünkü yine önceki senliklerden biliyorum ki, senlikte okumadıgım kitabı senlik sonrası okuyasım hiç gelmiyor. Eger senlikte planlandıgı halde okunmadıysa, o kitap resmen sınıf düsüyor benim kitaplıgımda. Saramago’nun Körlük’ü suan öyle mesela. Yıllardır okumak isterim halbuki o kitabı. Senlik kapsamında okumadıgım böyle üvey evlatlar çogalmasın, hiç bir kitap kitaplıkta haddinden fazla okunmadan durup tozlanmasın mottomuz.

Listem;

1.Kategori (10 puan): Tavsiyelerine güvendigin birinin önerdigi bir kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).

The Tiger’s Wife / Tea Obrecht / Phoenix Fiction / 336 sayfa

Geçen sene ablamdan gelen kitaplardan. Bana hitap etmeyecegini, hiç okumayacagımı düsünmüstüm. Pinuccia’nın tavsiyeleri arasında görünce, simdi okudum okudum yoksa sittin sene okunmadan durur diyerek seçtim. Yoksa bu kategori Hadrian’ın Anıları’nındı.

2. Kategori (15 puan): Bir siir kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).

Toplu Siirler(1963-1993) / Güven Turan / Yapı Kredi Yayınları / 224 sayfa

Siir, çogunluk gibi benim de ikinci hatta besinci plana attıgım bir tür. Aslında elime alınca okumayı seviyorum ama elime almak nedense pek aklıma gelmiyor. 2014 baslarken, bu sene daha fazla siir kitabı okuyacagım demistim. Bu kategori isabet oldu.

3.Kategori (15 puan): Her hangi bir edebiyat ödülü kazanmıs bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).

The Road / Cormac McCarthy / Vintage Books / 287 sayfa

Pulitzer Prize for Fiction(2007)

Bu kategoride The Orphan Master’s Son ile The Road arasında gittim geldim. The Road daha uzun süredir kitaplıgımda diye onu seçtim.

4.Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).

Mahalle Kahvesi&Havada Bulut / Sait Faik Abasıyanık / Bilgi yayınevi / 231 sayfa

Öykü okumayı çok seviyorum. Romanlar arasına mutlaka biraz öykü kitabı da atmaya çalısıyorum. Hatta dönem dönem sadece öykü okudugum da oluyor. Abasıyanık da sanırım en sevdigim Türk yazar, toplamda, sadece öykü yazarları arasında degil. Keyifli olacak.

5.Kategori (20 puan): Adında bir çiçek adı olan veya *çiçek* sözcügü geçen bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).

Amanvermez Avni- Kamelya’nın Ölümü / Ebüssüreyya Sami / Turkuvaz Kitap / 224 sayfa

En çok kitap aradıgım kategori bu oldu.

6.Kategori (20 puan): Simdiye kadar hiç bir kitabını okumadıgı bir kadın yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).

The Handmaid’s Tale / Margaret Atwood / Vintage Books / 324 sayfa

Kıs Senligi’nde listeye koyup okumadıklarımdan. Bu sefer azimliyim. Yine bu sene basında okudugum bir yazı sonrası, ne kadar az kadın yazar okudugumu farkedip, daha fazla kadın yazar okumalıyım demistim. İsabet oldu.

7.Kategori (20 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmıs bir yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).

Ecinniler / Elif Batuman / Dogan Kitap / 292 sayfa

2010’da Amerika’da yayımlanmıs, 2011’de Türkçe’ye çevrilmis. The NewYorker’da Batuman’ın yazılarını keyifle okuyordum uzun zamandan beri. Kitabını da okuyalım.

8.Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmıs bir kitabı okuyup filmini izleyenlere (En az 200 sayfa).

Renkli Peçe / W.Somerset Maugham / Kastas Yayınları / 282 sayfa

2006’da filmi çekilmis. Aklımdaydı uzun süredir.

9.Kategori (20 puan): Kütüphanesinde en uzun süredir okunmayı bekleyen o kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).

Rock Laneti / Iain Banks / Ayrıntı Yayınları / 285 sayfa

Kütüphanemde en uzun süredir bekleyen ‘o’ kitap aslında Berlin Alexanderplatz, Almanca olarak. Lisede dönem ödevi için okumam gerekiyordu. Ben okumamıs, parayla baskasına yaptırmıstım. Sonra, ödevin teslim günü okulu kırmıstım. Ertesi gün de hoca ödevi geç getiridigim için kabul etmemisti ve 0 almıstım. Bu da böyle bir anımdır. Suan Almancam o kitabı okuyacak seviyede olmadıgından-gerçi lisedeyken çok iyi bir seviyede degildi- onun yerine tahminen ondan sonraki en eski kitabı seçtim. Rock Laneti’ni ben almadım, o yüzden alındıgı tarihi bilmiyorum ama eskilikten sararmıs solmus kitaplardan, tahminen ablamdan kalma. Banks’in Esekarısı Fabrikası’nı 2013’te okumustum, okuduktan birkaç gün sonra Banks’in kanser oldugu haberi çıkmıs, birkaç ay sonra da ölmüstü. Buradan bir Rest in Peace diyelim 😦

10.Kategori (25 puan): Kendisi dogmadan en az 100 yıl önce yazılmıs bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).

Parma Manastırı / Stendhal /Helikopter Yayınları / 558 sayfa

1839’da yani ben dogmadan tam olarak 150yıl önce yazılmıs. Bu kategoride Jane Austen’ın Ask ve Gurur’u ile Stendhal arasında kaldım. Iki kitaptan da ilk onar sayfayı okumam sonucunda kazanan Parma Manastırı oldu.

11.Kategori (25 puan): Rus Edebiyatından bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).

Yeraltından Notlar / Dostoyevski / Notos Kitap / 208 sayfa

Bu kategoride de Üstat ile Margarita ve Yeraltından Notlar arasında kaldım. İkisinin de çevirmeni Sabri Gürses, dolayısıyla çevirmenine göre eleyemedim. Daha kısa oldugu için Dostoyevski’yi seçtim.

12.Kategori (45 puan): Aynı yazardan en az 1.200 sayfa kitap okuyanlara.

Mister Pickwick’in Serüvenleri / Charles Dickens / Yapı Kredi Yayınları / 912 sayfa

İki Sehrin Hikayesi / Charles Dickens / Can Yayınları / 464 sayfa

Charles Dickens’dan 1376 sayfa okumus olacagım. Aslında aklımda Roberto Bolano’nun 2666’sı ve Vahsi Hafiyeler’i vardı. Ama daha hızlı okunacak birseyler istedim.

Toplam sayfa: 4.627

Liste bu. Oldukca az kitap okuyabildigim Kıs Senliginden sonra bu sefer daha azimliyim. Ortalama günde 60 sayfa okumak gerekiyor, ki cok fazla gibi durmuyor.  Pinuccia‘ya bir kez daha tesekkür ederiz.

3 thoughts on “Bahar Okuma Şenliği 2014

    • Tesekkürler, size de. O kategori için biraz iyi arastırmak gerekiyor. O kadar çok edebiyat ödülü var ki, ön-arka kapakta yazmasa bile kitap bir ödül almıs olabiliyor. Ben de kütüphanemde, ödüllü oldugunu bilmedigim bir sürü kitap oldugunu ögrendim bu kategoriyle. Ödülsüz kitap ödüllüden daha az.

      Yabancı dilde okumak güzel sey, çeviri handikapını falan ortadan kaldırıyor. Ama malesef, ben artık Almanca bir kitap okuyamam. Okumaya çalıssam da her cümlede sözlüge bakmam gerekir, olmaz o is. 10 senedir hiç okumayınca/konusmayınca/duymayınca unutuyor insan. Zaten ögrenirken de hiç sevmemistim Almancayı. Suan Almancam ancak basit günlük konusmaları kaldırabilecek seviyede. Ama bir ara tekrar üstüne egilme planım var. Übung macht den Meister 🙂

      • haklisiniz aslinda kutuphaneyi gozden gecirmek lazim gunumuzde odul cok. dil nankordur okumadikca unutulur 😦

Bir Cevap Yazın

